Bu galaksiyi kozmik ateş çemberi olarak tanımlayan gökbilimciler, bu buluşla galaktik yapıları daha derinlemesine araştırabileceklerini düşünüyor. Bu sayede galaktik yapıların nasıl oluştuğu ve nasıl geliştiği gibi bilgiler elde edilebilecek. Bu araştırma Nature Astonomy dergisinde Doktor Tiantian Yuan tarafından yayımlandı ve Doktor Yuan bu galaksiyle ilgili şu cümleleri kullandı: “ Daha önce görmediğimiz çok ilginç bir nesne. Aynı zamanda hem garip hem de tanıdık görünüyor.”

Bulunan gök adaya verilen isim R5519 olup bu adanın çapının 2019 yılında görüntülenen Messier 87 adlı kara deliğin çapından üç milyon kat daha büyük olduğu söylendi.  Dr. Yuan, ABD’nin Victoria eyaletindeki Swinburne Teknolojik Üniversitesi’nde çalışıyor ve bu anlamda ciddi çalışmalarıyla biliniyor. ABD’de Astrofizik ve Süper Hesaplama Merkezi’nde çalışan Dr. Yuan, R5519 üzerinde Samanyolu’ndaki yıldızlardan 50 kat daha fazla yıldız olabileceğini söylüyor.

Yeni Bir Galaksi Mi Bulundu?

Gökada Geçmiş Hakkında İlginç Bilgiler Veriyor

Dr. Yuan Hawaii EM Keck Gözlemevi sayesinde toplanabilen spektroskopik dataları, NASA’NIN Hubble Uzay Teleskobu’nun kaydettiği görüntülerle birleştirdi. Bu çalışmaları takım arkadaşları ile başaran Yuan, Avustralya, ABD, Kanada, Danimarka ve Belçika’dan bilim insanlarıyla beraber çalıştı.  Dr. Yuan ve arkadaşlarına göre bu halkalı gökadanın bizi evrenin başlarına kadar götüreceğini söylüyor. Yani bu gökada evrenin ilk başlarında oluşan ilk galaksi türü olabilir. Belirlenen sonuçlara göre R5519, ortalama 10.8 milyar yıl kadar önce oluştu ve bu Büyük Patlama’dan üç milyar yıl sonraya tekabül ediyor. Bu halkalı gökadanın çarpışma sonucu oluştuğunu da belirten Dr. Yuan, yaptıkları keşfin çok önemli olduğunun altını çiziyor. Konu hakkında bir diğer açıklama da Batı Avustralya’dan geliyor. Uluslararası Radyo Astronomi Araştırmaları Merkezi’nde çalışmalarını sürdüren Dr. Ahmed Elegali, bu bulunan gökadanın sarmal gökadalarının oluşma sürecini belirlemede yardımcı olacağını ifade ediyor. Bu sayıca az olan halkalı galaksiler Dr. Elegali’nin anlattıklarına göre kozmik zaman çizelgesi ile sınırlandırılabilecek. R5519 bilinmeyen gerçekleri gün yüzüne çıkaracağa benziyor.

Editör: Wan Haber