• BIST 82.779
  • Altın 147,577
  • Dolar 3,7780
  • Euro 4,0388
  • Van : -1 °C

Çocuğunuza İlaç Verirken Şeker Benzetmesi Yapmayın !

Çocuğunuza İlaç Verirken Şeker Benzetmesi Yapmayın !
Küçük çocuklara,bebeklere ilaç verirken dikkat edilmesi gereken faktörlerden biri de ilaca seker dememek. Çünkü bu durum çocuğun algısını değiştirebilir ve sonu kötü olabilir.

Dr. Arslan, çocukluk çağında hayati tehlikeye neden olabilen zehirlenmelerin çoğunlukla anne babaların kullandıkları ilaçları ortada bırakmalarından meydana geldiğini belirterek ilaçları kilitli dolaplarda saklanılması gerektiğini söyledi.

 

 

 

“Çocuğunuza ilacı şeker diye vermeyin” diyen Arslan, “Çocukların ilaç içmesini kolaylaştırmak için ilaçların şeker olarak gösterilmesi son derece yanlıştır. İlaç kutusunu gören çocuk şeker olduğunu düşünerek bu ilaçları yutabilir ya da arkadaşına, küçük kardeşine verebilir. Bu problemi önlemek için ise çocuğa ilaçların ilaç adı altında verilmesi gerekir. Anne ve babasını ilaç içerken gören çocuklar bunu taklit ederek ilaç içebilmektedir” dedi.

 

 

 

Dr. Arslan çocuklarda zehirlenmeyi anlamak için ise “Ebeveynler çocukları ilaç içerken görebilir, ortada boş ilaç kutularını fark edebilir ya da çocuğun garip hareketlerinden anlayabilir. Çocukta beklenmedik uyku hali, kusmalar, garip kokular, dengesizlik, peltek konuşma gibi belirtiler zehirlenmenin belirtileri olabilir. Evde eksilen veya boşalan ilaç kutularının takibinin yapılması çok önemlidir. İlaçları çocuğun içip içmediğinden emin olmak için vakit kaybetmeden acilen bir hastaneye gidilmelidir. Hastaneye giderken bu ilaçları da yanınızda götürün. Yutulan her şeyi kusturmaya kalkmayın. Özellikle çamaşır suyu, kezzap, gaz yağı içmiş çocuğu kusturmayın. Çünkü bu tip kimyasallar yemek borusundan mideye geçerken organları yakar. Çocuğu kusturmak için ayran, sarımsaklı yoğurt yedirmeyin ya da tuzlu su içirmeyin. Bu uygulamalar tedaviye yardımcı değil aksine vakit kaybıdır” dedi.

Kaynak: Haber Kaynağı
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Sağlık Bakanlığı'ndan o ilaç için uyarı!29 Ağustos 2016 Pazartesi 02:15
  • Van Bölge hastanesi başhekimi gözaltına alındı!28 Temmuz 2016 Perşembe 15:23
  • Van’da el konulan hastane devlet hastanesi olarak hizmete başladı28 Temmuz 2016 Perşembe 14:21
  • Van'da 20 sağlık personeli açığa alındı28 Temmuz 2016 Perşembe 11:23
  • 5 bin 581 kişi görevden uzaklaştırıldı28 Temmuz 2016 Perşembe 09:05
  • Van'da Durum Vahim!25 Temmuz 2016 Pazartesi 18:33
  • Van'da Hasta Taşıyan Ambulansı Taradılar22 Temmuz 2016 Cuma 15:18
  • Kanser cerrahisi farkı kalkacak30 Mayıs 2016 Pazartesi 08:35
  • Bu ilacı kullananlar dikkat27 Mayıs 2016 Cuma 14:03
  • Ayaklar neden kokar?25 Mayıs 2016 Çarşamba 18:39
  • EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
    Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Wan Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0850 302 65 34 | Faks : 0850 302 65 34 |